Login | Следи не на: |
Унапредувањето на продажбата започнува со вашата понуда. Најчесто користен метод за зголемување на продажбата е доделување на попусти на вашите производи, и истиот комбиниран во соодветен маркетинг микс може значително да ја зголеми и унапреди вашата продажба. Начините на маркетинг промоција помеѓу физичката и онлине продавница се многу слични. Атрактивните изложени производи во некоја продавница ве привлекуваат да ја посетете истата. Или производите поставени до касите во супермаркетите – ви сугериират да купите уште понекој производ. Слична е филозофијата и на онлине продажбата. Атрактивните производи ги истакнувате на насловната страна на продавницата. Исто така можете да понудите сугестивни производи при финализирање на продажбата. Значи, во основа принципите на физичката и онлине продавница се исти, само што со онлине продавницата постојат дополнителни можности за остварување на вашите цели.
Најпрво запрашајте се која е вашата компетитивна предност – што вас или вашите производи ве разликува од вашата конкуренција? Како можете да ја подобрите конкурентската предност? Начините ви се прикажани во продолжение на оваа статија.
1. Препорачани производи, Најдобро-продавани, Нови производи или производи на акција (попуст) на насловна страна.
Препорачаните – атрактивни производите на насловна страна се одлична можност за намалување на вашата стара залиха и исто така на вашите клиенти им посочуваат дека вашата продавница е динамична и редовно ажурирана. Истите може да бидат поврзани со сезоната на продажба, празник или некој значаен настан. Целта е потрошувачите да стекнат постојана навика за посетување на вашата продавница заради вашите препорачани производи или другите предложени производи (нови, најдобро-продавани, на акција-попуст) представени во вашата продавница. Па дури и тоа да се посети од вашата конкуренција, сето тоа оди во прилог на вашата интернет продавница бидејќи со самото зголемување на посетите – се подобрува вашиот ранг (google, yahoo, bing) на интернет пребарувачите – со што добивате дополнителна можност за зголемување на продажбата и преку интернет пребарувачите.
2. Попусти на определни производи – Акција.
Најкористен метод за унапредување на продажба. Сите сакаат да купуваат на попуст, без разлика на процентот на попустот. За купувачот со тоа се зголемува дополнителната вредност на производот – односно истиот производ што го посакувал и претходно и можеби што чинел двојно повеќе сега го има за помалку пари (заштеда при купување). Сепак вредноста на задоволството е двојно поголемо. Со тоа добивате повеќе задоволни купувачи, и добри препораки за вашата продавница. Интернет продавницата ви нуди и визуелно унапредување на продажбата на производите на попуст со што старата цена се пречкртува и се потенцира новата, намалена цена. Оваа метода на унапредување треба да се комбинира со дополнителна промоција на производите на попуст на социјални мрежи и рекламни флаери.
3. Сугестивни производи
Доколку на пример продавате спортска опрема (патики, маички, шорцеви), можете да ги искористите сугестивните производи за дополнително зголемување на продажбата. Ако купувачот нарачал патики – при нарачката може да понудите и маичка и шорцеви кои одговараат на бојата и моделот на патики со што ќе помогнете при финалната одлуката на купувачот и може значително да ја зголемите крајната вредност на нарачката на вашата продавница.
4. Бесплатна испорака доколу нарачате над определен износ
Статиситката покажува дека овај метод успешно ја зголемува продажбата на вашата интернет продавница. Износот со кој се добива бесплатна испорака мора да биде определен соодветно на цената на производите на вашата продавница и истиот има психолошко влијание на купувачот. Доколку продавате производи со ниска маржа, нереално е бесплатната испорака да ја поставувате на високо ниво и обратно. Така на пример доколку еден производ изнесува 700 ден, а бесплатната испорака е поставена на 1000 денари, многу веројатно е купувачот да нарача уште некој производ за да може да ја искористи бесплатната испорака – со што добивате задоволен купувач и зголемување на продажба.
6. Наградни поени при продажба
Со оваа метода покрај зголемување на продажбата ја зголемувате и лојалноста и задоволството на вашите потрошувачи. Определете соодветен број на наградни поени за секој производ кои купувачот ќе може да ги искористи за купување на некој иден производ сосема бесплатно.
7. Купони за попуст.
Можете да ги комбинирате за соодветен производ, за сезона, за определен празник и сл. Истите се наменети за определена група на потрошувачи, лојални на вас или на вашите партнери. Одличен метод да ја зголемите продажбата преку лојалните потрошувачи додека новите (нелојални) купувачи би ги купувале вашите производи по регуларна цена. Истите можете да ги објавите кај вашите партнери (интернет страни или физички продавници), печатени медиуми, социјални мрежи, преку емаил или преку пошта да ги доставите до вашите ценети потрошувачи.
8. Бесплатни – бонус производи и брошури
Доколку соодветен производ недоволно се купува или едноставно имате поквалитетен конкурентен производ на кој му е потребна дополнителна промоција – обидете се со понуда на бонус производи (тестери, бесплатни примероци и слично). Таквите промоции ќе им овозможат на вашите купувачи подобро да се запознаат со вашите посочени производи а со тоа ја зголемувате можноста за продажба и креирате соодветна компетитивна предност.
8. Партнерска (Affiliate) продажба
Како една од поважните функции доколку е поддржана од вашата продавница ви ја посочувам функцијата за партнери, препродавачи и промотери (комерцијалисти) на производи (affiliate). Оваа функција, како единствена понуда, ви дава можност да приклучите неограничен број на препродавачи кои ќе ги промовираат и продаваат вашите производи преку интернет на различни нивни канали за продажба (нивен веб сајт, блог, најразлични банери, линкови, facebook и слично). Со affiliate фукционалноста вие едноставно исплаќате провизија при секоја успешна продажба остварена по електронска препорака од страна на вашите препродавачи.
Секој производ (понуда) има определена цена и вредност. Со методите за унапредување на продажбата предизвикувате цената да се намали и да се зголеми дополнителната вредност за купувачите – задоволството од соодветен призвод. Иако интернет продавницата ви нуди зголемени можности за продажба преку најразлични методи, не заборавајте истите да ги комбинирате мегусебно и/или со традиционалните начини на промоција преку вашата физичка продавница, телефон, печатени медиуми, рекламни постери, брошури, флаери, беџови и сл.
Статијата е објавена во првиот регионален месечен магазин за стока за широка потрошувачка InStore бр.8. Автор на статијата е г-ин Виктор Устијаноски, извршен директор на УКИОН доо кој е долгогодишен познавач на трендовите во интернет трговијата во Македонија и на Балканот.
За комплетно заокружување на целокупниот бенефит на интернет продавницата, прочитајте гo и претходниот текст од УКИОН доо објавени во број 6 и 7 на Инсторе магазин или со клик на следниов линк: интернет трговија и грешки кои треба да ги избегнете.
Денес, интернет продавница во Македонија може да поседувате веќе од 20 евра месечно – во ukion.mk (се вклучено во цената), и доколку го споредите тој трошок со отворање на физичка продавница или со пропуштената можност (опортунитетен трошок) за унапредување на вашиот бизнис секако дека ќе се определите за платено решение.
Не е дозволено било какво копирање, прилагодување, уредување, трансформирање, публикување, објавување, реобјавување дистрибуција, редистрибуција, пренесување или прикажување во јавност на овој текст (во било која форма или медиум) без писмена дозвола од УКИОН доо.
Tags | e-commerce, internet prodavnici, web shop, веб продавница, веб продавници, е-бизнис, е-продавница, електронска продавница, интернет продавница, интернет продавници, интернет трговија